han-yvonne-italÏe.reismee.nl

Vaticaanstad / Rome

13-08
Vanmorgen vroeg op pad naar de St. Pieter Kathedraal in Vaticaanstad.  Een gigantisch grote kerk met veel pracht en praal. Mooie fresco's,  t graf van Johannes Paulus de 2e. In de Crypte liggen de meeste pausen begraven, waaronder als belangrijkste Petrus, waar de kerk aan gewijd is. T was mogelijk om in de koepel te gaan maar de rij was zo lang dat we dat maar hebben overgeslagen. We zijn in de zuilengalerij  gaan zitten wachten totdat de paus om 12 uur s'middags voor een raam in t pausenverblijf verscheen om een toespraak te houden. Dit gebeurt iedere zondag op t zelfde tijdstip. En omdat we er toch waren wilden we dat natuurlijk mee maken! Gelovig of niet, t is toch bijzonder. Hierna hadden we een vroege lunch. Het eten is heerlijk hier! S'middags  hebben we een wandeling door Rome gemaakt met een gids. We hebben o.a. t Pantheon, t Trevi fontein, t Romeinse bestuurscentrum gezien en we zijn geëindigd bij t Colosseum. Waar we naast hebben gedineerd.  Na t diner hebben we met onze reisleidster nog een bustour gedaan door de stad. T was een pittig dagje, bek af maar voldaan!

Philemon Veldheer

Rome is idd een hele mooie maar zeer drukke stad. Veel te zien, te veel. Wij gaan toch weer n keer terug.
Veeeeeel plezier nog in Bella Italia.

Wibbina

Bedankt weer Yvon voor de mooie verhalen!!! Veel plezier met elkaar!

Linda

Jammer genoeg is mijn reis van 31mei naar Rome geannuleerd.
Dankzij jullie kannik toch nog een beetje meegenieten.