han-yvonne-italÏe.reismee.nl

Cinque Terre tm Venetië en Padoa

19-08
Vanuit Lucca rijden we naar Cinque Terre aan de Ligurische zee, meerdere dorpjes langs de kust met leuke gekleurde huizen. Door middel van een boottocht kunnen we dit bekijken. Een aantal van onze groep lopen later van het ene dorp naar t andere, de rest gaat met de trein. Wij hebben twee dorpjes bezocht. Het is wel erg druk en vandaag is het erg warm.
20-08
We rijden vanuit Lucca richting t Gardameer. In de plaats Sirmione aangekomen hebben we de tijd aan ons zelf. Er kon gezwommen worden, wat een beetje tegenviel. T water rook niet fris, en je had alleen kiezelstrand. Dus dat was gauw bekeken. Dan maar een lekker ijsje! Na twee uur weer door, de bus in en door naar Verona. Lekker gezwommen bij t hotel. Vandaag Verona bezocht. Via een bergweg met een mooi uitzicht kwamen we in Verona aan. Een prachtige oude stad. Waar ook t verhaal van Romeo en Julia zich heeft afgespeeld. Natuurlijk bekijken we ook de huizen waar zij hebben gewoond. Bij het befaamde balkon is het erg druk. Eerst bezoeken we de mooiste romaanse kerk van Noord-Italië tussen de missen door, t is nml. zondag. Verona heeft een mooie oude bakstenen brug met kantelen erop. Er staat een arena in de stad die tegenwoordig voor opera's en concerten wordt gebruikt. 11 mensen van onze groep zijn naar de opera Madam Butterfly geweest. Jammer voor hen was dat t ging onweren en de voorstelling na de eerste akte werd gecanceld. T was te gevaarlijk. Verder hebben we de 12e eeuwse Dom bezocht.
21-08
We rijden vandaag richting Venetië. Ons hotel is bij Trevisio. We gaan varen in t lagune gebied rond Venetië met de rondvaartboot. Een leuke tocht langs verschillende eilandjes. We bezoeken Burano, het eiland waar veel kant gemaakt wordt. Een leuk plaatsje met ook weer gekleurde huisjes. We komen later aan vlakbij t St. Marcoplein in Venetië. We lopen wat rond en krijgen uitleg over de gebouwen en bruggen. Hierna met de watertaxi de kanalentour. Als we later wat vrije tijd hebben zwerven we wat door de straatjes, wat erg leuk is. Als kers op de taart gaan we aan t eind van de middag ook nog in een gondel! Wel met zes personen, dat is beter betaalbaar. Maar dan nog was t super leuk! We kwamen ook nog een gondel tegen waar een zanger en een accordeonist op zaten. Zij zongen Santa Lucia. Prachtig was dat! Hierna terug naar ons hotel. Eerst met de boot terug naar de bus. S'avonds nog nagepraat over wat we de hele reis beleefd hebben. T was onze laatste avond.
22- 08
Vandaag terug naar Nederland. Maar we hebben de hele dag nog, we vliegen pas s'avonds laat. Onze reisleidster had wat leuks bedacht. We gingen alvast met de bus richting Verona, van waar we naar huis vliegen. We stoppen in de plaats Padova (Padua), ook een prachtig oud stadje met mooie gebouwen en kerken. O.a. de indrukwekkende kerk waar de heilige Anthonius begraven ligt. Daar hebben we ook geluncht. Toen de bus weer in, naar een hotel waar we al eerder deze reis geslapen hebben. Het heeft een groot zwembad en hier konden we tegen betaling, omdat we geen kamer hadden, lekker een paar uurtjes zwemmen. Zo was de dag toch al een heel eind om. Om half zes werden we op het vliegveld afgezet en was de reis echt voorbij. T was een mooie vakantie met een gezellige groep. En we hebben weer enorm veel gezien!

Thea

Geweldig! Het was erg leuk om weer met jullie mee te reizen!